Konkurs „Pokaż radość ze 100 lat niepodległości!”

Część,
Kilka dni temu dowiedziałem się o konkursie organizowanym przez Urząd Miasta Żory „Pokaż radość ze 100 lat niepodległości!”. Postanowiłem spróbować swoich sił.
Zadaniem konkursowym było stworzenie krótkiego filmu – do 90 sekund i dostarczenie go na płycie DVD do godziny 12.00, w piątek 28.09.2018r . Filmik miał promować 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Powinien mieć radosny i pozytywny przekaz oraz ukazywać wyjątkowość tego wydarzenia. Czasu było bardzo mało (dosłownie 3 dni). Pogoda też nie była dobra do kręcenia ujęć. Typowa jesienna aura, w której bardzo trudno byłoby nagrać dobre ujęcia. Wobec tego od razu zrezygnowałem z koncepcji opartych o nagrany materiał. I tak nie mógłbym go w tak krótkim czasie profesjonalnie przygotować.
Zostało mi tylko wymyślenie czegoś oryginalnego i radosnego. Zrobiłem w domu burzę mózgów i w końcu udało się wybrać jeden ciekawy pomysł. Bardzo pomogła mi w czasie pracy nad filmem moja żona Agnieszka. Bez niej nie wyszłoby to tak fajnie.
W związku z tym, że czasu na montaż miałem bardzo mało (ale to moja wina – bo konkurs był ogłoszony w sierpniu ehhh), musiałem iść w pewnych kwestiach technicznych na ustępstwa. Ale i tak uważam, że to jeden z najciekawszych moich filmów. Wykorzystałem montaż w programie VEGAS 14 EDIT, do nagrywania narracji program Audacity, a do efektów program Blackmagic Fusion 9.  Jeżeli szukasz informacji na temat tych programów i wskazówek jak z nich skorzystać, zapraszam na mój kanał.
Pomimo tego, że filmik jest bardzo krótki, kosztował mnie bardzo dużo pracy. Jestem jednak bardzo zadowolony  z efektu. Mam nadzieję, że mój projekt zainteresuje też jury konkursu.
Na tym etapie nie mogę go jednak zamieścić w Internecie.
Jeden z punktów regulaminu konkursu stanowi, że film nie może być wcześniej publikowany. Niezależnie jednak od wyników – wrzucę go później na mój kanał.
Postanowiłem tez intensywniej śledzić wpisy na stronie UM. Fajne rzeczy mogą mi umknąć.

Komentarze