Zmiana dzwonka w telefonie z systemem Windows Phone - Lumia 640 dual sim... niby proste ale....



Zaczęło się od tego, że podczas zabawy z telefonem Microsoft Lumia 640 Dual Sim (świetny telefon ale o nim samym więcej napiszę w innym poście bo ten telefon zasługuje na osobny wpisik ) poczułem potrzebę sprawdzenia jakie mam do wyboru dzwonki.

Jeżeli chodzi o dzwonek w telefonie to jestem tradycjonalistą - mój wybrany dzwonek to zwykłe, standardowe dzwonienie - taki dzwonek bez udziwnień - zwykłe dryń dryń -  trochę retro. Dlaczego nie kawałek jakiegoś utworu? Mam na ten temat taką rozkmine (opartą doświadczeniem), że za każdym razem jak ustawiam sobie ulubioną piosenkę jako dzwonek, to po jakimś czasie nie mogę już jej słuchać. Kojarzy mi się tylko z dzwoniącym telefonem i zaczyna strasznie irytować. Nie bez znaczenie jest też fakt, że gdy leci np. w radio to odruchowo szukam telefonu myląc piosenkę z informacją o przychodzącej rozmowie:-) Dlatego wolę zwykły dzwonek - kojarzy mi się z telefonem i jest ok. Ale jak zwykle odskoczyłem od tematu:-) ... ziuuum już wracam do początku:-)



Sprawdzałem w telefonie dzwonki trochę z nudów a trochę szukając pomysłu na nowy filmik na kanał Krzysztof Movie. Mam tam kilka materiałów poradnikowych dotyczących Lumii. Okazało się, że zmiana dzwonka to banał. Wystarczy wybrać ustawienia. Potem poszukać (przesunąć paluchem po ekranie w dół:-) ) działu "personalizacja" i wybrać z niego " dzwonki +dźwięki". Ot i cała filozofia. Banalna sprawa. Sytuacja jednak troszkę się komplikuje jeżeli chodzi o dodawanie własnych dzwonków. Zadałem sobie pytanie -  gdzie mam wgrać plik audio aby telefon go wykorzystał jako dzwonek?. Okazało się, że sytuacja jest ciekawa. Nie mogę odszukać w telefonie dowolnego pliku muzycznego i ustawić go jako dzwonek. Mimo iż, wydaje się to najbardziej logicznym rozwiązaniem. Musimy przygotować odpowiedni plik i następnie wiedzieć jeszcze gdzie go wgrać! Miałem swój pomysł na filmik! Dodatkowo zmotywował mnie do tego sam system Windows Phone. W zakładce "dzwonki+dźwięki" znajduje się link "dowiedz się, jak dodać więcej" - po kliknięciu w niego przerzuca nas na wyszukiwarkę www! - mamy już ustawione zapytanie "jak zmienić dzwonek w Systemie Windows Phone". Zostaje nam wybrać odpowiedniego posta i poczytać. Najwyraźniej Microsoft stwierdził, że Internet sam wyjaśni najlepiej użytkownikom jak to zrobić. Pomysł genialny - gdyby oczywiście nie kombinatorzy - pierwsze strony (zaproponowane przez wyszukiwarkę) nie miały nic wspólnego z zapytaniem! Ktoś wykorzystał słowa kluczowe do promowania własnych stron (o dziwnej zawartości- lepiej w to nie wnikać! ). Stwierdziłem wtedy, że filmik o takim właśnie tytule ma potencjał i warto go zrobić.
A więc zaczynamy!

Jak dodać własny dzwonek w systemie Windows Phone?
Krok 1
- musimy przygotować nasz nowy dzwonek. Ciekawe jest to że plik muzyczny nie może być dłuższy niż 45 sekund! Najczęściej oczywiście mamy coś dłuższego (np. piosenka w mp3) i musimy ten pliczek przyciąć! Ja użyłem doskonałego - i darmowego- narzędzia do obróbki audio. Program audacity jest tutaj niezastąpiony.
Może go bezpłatnie pobrać z ich stronki:
http://www.audacityteam.org/
Jak przy pomocy tego programu przygotować ten plik?
Jest to bardzo proste. Otwieramy naszą piosenkę lub nagranie. Następnie zaznaczamy odpowiedni wycinek (fragment)o maksymalnej długości ogółem 45 sekund i wybieramy z menu aby program zapisał zaznaczony fragment.I już! Mamy kawałek utworu o żądanej długości.

Krok 2
- Podłączamy telefon do komputera!
Następnie otwieramy katalog "RINGTONES" - poniżej ścieżka dostępu do niego:
Ten komputer\Nazwa_telefonu\Phone\Ringtones
Tak łopatologicznie - gdyby tak jednak miał ktoś z tym problem -  to musimy podłączyć telefon do komputera następnie kliknąć jego nazwę (ikonka telefonu) i wejść na dysk wewnętrzny (najczęściej będzie się nazywał PHONE) i tam odszukać katalogu RINGTONES
- do katalogu RINGTONES wgrywamy nasz przygotowany wcześniej plik audio - nasz nowy dzwonek!

Krok 3
- Już prawie, prawie koniec! Nasz nowy dzwonek jest już w telefonie! Naprawdę to już końcówka operacji! Zostaje teraz tylko ustawić nowy dzwonek. W tym celu wchodzimy w ustawienia i wspominaną na początku zakładkę"dzwonki+dźwięki". Przewijamy do samej góry listę dzwonków i tam znajdziemy nową kategorię. Dzwonki niestandardowe! To właśnie tam znajdziemy nazwę naszego nowego dzwonka.
Wystarczy teraz tylko go wybrać i gotowe! Prawda, że proste!
Dla osób, które wolą to zobaczyć na własne oczy przygotowałem oczywiście filmik!
Zapraszam do oglądania!

Komentarze